Jag var ute i helgen.

Jag var i göteborg i helgen och gick ut.
Min andra gång som jag gick ut i gbg men min första som jag gick ut med Therés i Göteborg. Hade inte träffat henne på ett år och det var en kär återförening. Vi åt mat, vi drack alkohol och vi tjatade i en oändlighet. Vi gjorde oss även fina för kvällen och ställde oss vid en spegel för att få den rätta posen.

Therés och jag satte oss på bussen in till stan utan att veta vart vi riktigt skulle gå. Vi gömde öl i våra tröjor när vi åkte buss som små fjortisar. Vi träffade ett par grabbar på bussen och snackade med dom men då Therés tyckte dom var dryga så gick vi inte av i centrum utan kom till någon busshållplats där vi fick fråga efter vägen in till stan.

På vägen gick vi förbi en uteservering och vi snackade med några som satt där, på ett bord längre bort såg vi en öl. De sa åt oss att ta den som färdkost och det gjorde vi glatt.

Vi hittade in till centrum tillslut men det finns stora luckor. (Jag som sa att jag skulle ta det lugnt)

Inne i stan ringde vi ett samtal till Ingela vår gemensamme vän och snackade ett bra tag med henne och bestämde att vi tre skulle snart göra detta igen.
Inne i stan träffade vi på Linus som koreograferade spexet i Luleå.
Var så jäkla kul att se honom igen och med sig hade han sin kompis Fredrik.

Vi försökte först ta oss in på Hardrock men de sa att det var 25 den kvällen och då var ju alla killarna i sällskapet för unga. Så vi gick till ett annat ställe som en tjej vi mött på vägen rekomenderade "Gretas".

Så vi gick til Gretas.
Hade verkligen skitkul där och jag fick mig lite hångel...

FUCK YEAH :D

Hångel betyder för Kristian en lyckad kväll och vi bytte nummer sedan och har hörts efter det...
Fast vi båda var sket fulla så jag vet inte om det räknas egentligen, haha.

Men iallafall kvällen spårade ganska mycket ut.. Therés fick sig ett ragg och hade bortamatch medans jag var kvar ensam på Gretas då både Linus och Fredrik konstigt nog försvunnit.

Sen är kvällen ganska blank.. :S Dumt nog.
Vet inte om jag gick ifrån Gretas vid stängning eller om jag blev utslängd av en vakt innan, haha.
Jag var verkligen super pinsam. Sen på spårvagnen till lägenheten somnade jag nästan stående.
Men jag kommer ihåg att jag spanade länge in hur jag skulle gå till Danaplatsen som är den hållplats jag egentligen skulle till. Thank god för busskartor.
Så gick jag av på Eketrä och vinglade hemmåt och ja e mäkta stollt över att jag hittade hem.
Jag som nykter gick vilse i London hittade gallant på fyllan till Danaplatsen från Eketrägatan.

Hade en jäkligt rolig helg i göteborg. Massa människor runt mig och utgångar det är det som jag verkligen saknar i sommar. Men nu har jag brors lägenhet ett tag han ska till Island i två veckor så nu är det nerfärd till Göteborg varje helg.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Det låter ju som en helkväll! :-)
Häj!
/kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback