Operation, avsvimmad och lite rädd.

Ja det har hänt lite sen sist..
Onsdagen den 24/10 åkte jag in till sjukhuset och opererade bort en feodalcystgång???
Varför gjorde jag då detta?
Jo har ju fått varböld två gånger innan vid svanskotan och nu så har jag då opererat bort dessa gångar som orsakade detta. Jag blev sövd för första gången och det var en rolig grej, tyvärr så har jag haft svårt för att somna efter det men det kanske har andra orsaker?
Efter operationen vaknade jag upp på uppvaket med en halvblöja där bak. Jag hade mer ont i underläppen än vid svanskotan där jag opererats. Det första jag frågade var när ja skulle få lämna uppvaket och då hade jag visst bara varit där i ungefär fem till tio minuter och skulle ligga där i två timmar. SEGT?
De frågade om jag hade ont och jag svarade med att säga att det kändes mer som om jag hade opererat läpparna. Det hade visst varit problem med att intubera mig. När ja prata med mormor dagen efter så kom hon med förslaget att ja kanske tuggat på den i sömnen och det kanske jag har gjort? Nu har det i alla fall börjat bli normalt. På måndagen efter så var jag på sjukhuset igen och tog bort min ?blöja? och enligt sköterskorna såg det väldigt fint ut.

Sen hände det 
På onsdagen när ja skulle åka till Storheden för att köpa mig en bärbar dator så började jag känna mig yr där jag stod på bussen och jag kände igen känslan från många år tillbaks.
JA SKULLE SVIMMA.
Jag tänkte bara åh nej. Och när det började flimra för ögonen satte jag mig ner på knä och sa till tjejen som satt där (Marika som var phösare i år men ja känner henne inte direkt) att jag skulle svimma.
Ville inte att det skulle bli någon tumult över att ja svimma så lika bra att informera någon, dessutom var det massa småbarn med på bussen och ja ville ju inte att de skulle bli rädda.
Jag började förklara för Marika att ja skulle svimma och att det kanske var för att jag ganska nyligen var opererad. Innan jag hann förklara klart så försvann jag in i mörkret. Vaknade till igen efter 20sek till en minut. Och Marika frågade om ja skulle till sjukhuset och om hon skulle följa mig. Då jag knappt hörde något eller såg något så tackade jag naturligtvis ja.
Direkt ute i den friska luften blev det lite bättre men vi gick till vårdcentralen som var i närheten. Väl där märker jag att jag kallsvettas. Jag tackar Marika jättemycket för hjälpen och låter henne återgå till sitt liv. (har skickat ett tack sms nu i efterhand också så hon vet att ja lever :p) Så jag tillbringade hela min förmiddag med att ligga där på vårdcentralen och ta det lugnt. De tog blodtryck, puls och lite blodprover.
Blodproven kom tillbaks som väldigt bra. Jag har visst bra värden. Så den mest troliga orsaken till att jag svimmade var ett enkelt blodtrycksfall, troligen pågrund av att jag står så mycket, sitter ju inte mer än nödvändigt då jag ska läka bra först innan jag sätter dit tryck.
Var lite groggy resten av den dagen men jag stack ändå iväg till Storheden och köpte mig min bärbara dator. Och det var bra då jag har nu kunnit skriva klart mitt arbete. Har börjat älska denna nästan :P
Min stationära låter så mycket och denna är så tyst. 

Idag har jag kommit på migsjälv med att vara lite skraj när ja åkte stadsbussen. Var rädd för att svimma igen. Och jag har märkt att ja e lite mer nojig över det där just nu. Känns inte så roligt att vara det men jag känner mig redan nersatt av att inte få leva som ja brukar så det är väll säkert det som spökar lite. Har inte hunnit med ett av arbetena som skulle in idag så jag ska ringa läraren sen och förklara varför det inte kommit in. Men jag är egentligen sjukskriven till den åttonde november så om jag hade jobbat istället för att plugga så hade jag varit hemma dagarna i ända. Får se vad hon säger?  Lite trist att jag blir inspärrad i helgen denna Halloween helg :s Men jag ska ju bli bättre.

Har snöat lite idag 

Kommentarer
Postat av: Fiskarflickan

Hoppas du mår bättre nu!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback