Chalmersspex

Ja igår var jag och såg premiären på Chalmersspexet Veras uppsättning Wyat Earp.
Och vad tycket jag nu om denna?

Jag tyckte den var dålig.
Jag trodde att de skulle satsas mycket på sång som jag tyckte att BOB gjorde, men oj där hade jag fel.
Tjejerna som stod på scen var inga bra solister, men som kör och i stämsångerna funkade det bra.

Så vad gillade jag inte?
Historien kändes tunn.
Sången.
Ljudet.
Sångerna, man kände igen väldigt få melodier.
Roligare med killar som klär ut sig till tjejer än tjejer som klär ut sig till killar :p

Lulespexet hade väll en egen Doc Holliday i spexet Buffalo Bill och dessa var ganska lika från de olika spexen.

Spexet handlade om en bit mark som alla ville ha helt plöstligt, det var en bronsåder där eller nått.

Det ja störde mig på var också att ensemblen gjorde scenbytena och var då inte i karaktär, så en karaktär i spexet som hette "Dansar i tretakt" hade en välidgt särskild gångstil på scen men så såg man henne i scenbytena och det förstördes lite.

Stannade inte kvar på kalaset efteråt. Åkte hem såg en film och la mig, har jobbat idag och skulle upp tidigt så jag sket i kalaset. Och jag tror inte jag hade haft så kul.
Var så internt spexare emellan. Om jag hade haft en annan lulespexare där så kanske.
Jenny när du bor i gbg så får vi gå och representera lulespexet.

Men nu ska jag avsluta denna halvtaskiga rescension som inte säger något med en grej.

Så det bästa från spexet är den här sångraden.

"Människan är ett (simpelt) djur som slåss när hon blir sur"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Absolut!

2008-11-16 @ 19:35:55
Postat av: Anonym

Absolut! :D

2008-11-16 @ 19:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback