Jag i "Sex and the City"?

Jag har kommit på en sak idag när jag jobbade.
Ja jag hade tråkigt och tänkte lite som vanligt.

I Sex and the city filmen säger typ Carrie att tjejer flyttar till New York för att hitta den stora kärleken.
Och jag tror mig vara en av de där "tjejerna", jag flyttade till Göteborg lite för att hitta den stora kärleken.
Just nu ser det mörkt ut lika mörkt ut som det gjorde i Luleå. Om nästan inte värre, uppe i Luleå hade jag hur många vänner som helst, här i gbg har jag inte lika många.

Jag flyttade hit för att hitta kärleken men som det känns just nu så vill jag inte tro på kärleken. Eller inte att den är för mig iallafall. Det är nog inte menat att alla ska bli älskade på det sättet.
Alla ska inte få uppleva hur det är att vakna med någon man älskar.
Och ju mer tiden går desto säkrare på att jag är en av dom blir jag.

24år...
24år och oskuld.
24år och aldrig haft ett förhållande ens.

Vad är det som säger att de kommande 24åren inte kommer vara likadana?

Ska sluta att tro på kärleken...
Jag som alltid varit dens största "fan" har tröttnat.
Den ger mig aldrig något.
Kanske det är så att det verkligen är något fel på mig?

Jaja ska inte klanka ner på mig mer nu men det är mina tankar och vad jag känner just nu, kärlek är inte min grej uppenbarligen.

Men tillbaks till Sex and the city, jag tror att jag är Charlotte men jag vill vara Samantha.

Kommentarer
Postat av: Kekke

Kristian, det kommer lösa sig!

Kom igen, du har bara varit i GBG i typ 2 månader, och hur lång tid tog det inte att träffa alla dina vänner häruppe liksom:P

Mig och Jenny t.ex. fick du väl inte riktigt tag på förrän efter 2.5 år vettu;)

Och där har du tyvärr ingen Nolle-P som slussar in dig i sällskapslivet, utan det kommer med tiden när du vidgar dina vyer...

Och med vännerna kommer kärleken krypande ska du se, det måste bara börja nånstans...

Så upp med hakan, torka tårarna, och se det positivt: Du är mitt i ett äventyr, och snart är det jul... då får du sällskap;)

Puss!

2008-11-25 @ 12:50:07
Postat av: Lisa - tha P-K!

Du, struntprat! Lyckas till och med jag hitta någon som står ut i ett förhållande med mig och som jag tycker om så finns det hopp för alla i världen!;) Du är dessutom en av de bästa som finns här på denna lilla jord!

Rätt som det är så bara sitter man där med ett förhållande och man vet inte alls hur det gick till! Glöm bara aldrig bort vilken otroligt bra människa du är, så ska det nog gå bra ska du se!;)

2008-11-25 @ 22:56:11
Postat av: David

Om du fixerar dig vid att du är oskuld, och om du går in i flirtar genom att försöka vara kompis med killarna så kommer det att gå åt pipan!

Om du däremot ignorerar din oskuld och ser till att flirta ordentligt med de du är intresserad av så är jag säker på att du finner det du söker tillslut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback