Yesterday...

... all my troubles seems so far away.
Nä inte sjunga, var ju inte det jag ville.

Var igår och dansade, tog tre pass, ballet, jazz och hiphop i den ordningen.
Kändes lite läskigt när jag stod där och väntade på att gå in i salen.
Det var ju faktiskt fem, sex år sen jag dansade på deta sättet senast.
Men sån tur var så var Johannes där och gav mig en stöttande kram. Blev inte lika läskigt då.

Baletten kändes faktiskt bra. Det är fortfarande lite som sitter i, var faktiskt väldigt roligt.
Tänk att det kan vara roligt att stå vid en stång och "sparka" ut med bena. Sträck på tårna.
Pointa, flexa ja baletten var bra och hon som höll i det var hjälpande men jag kan säga att jag känner mig fortfarande lite löjlig när jag står där med armarna ut i luften.

Sen hade vi jazzen. Faktiskt kvällens roligaste pass.
Var mer som en show där. Han som höll i det gick snabbt fram men det fastnade ändå ganska bra tycker jag.
Vi gjorde situps och armhävningar där också. Och jag insåg hur svag jag var på ett ställe. När man skulle gå långsamt ner mot golvet så släppte alla mina muskler och jag typ dunka i golvet. Började småskratta för mig själv och försökte sen igen. Nu är det bara att komma ihåg denna kombinationen, han sa att vi skulle köra den mer.

Sist Hip hop. Tror det var kvällens besvikelse tråkigt nog.
Fast det kan ju ha att göra med att jag var lite trött efter att ha haft två pass redan. Men iallafall denna var inte som jag trodde, var inte som när jag dansade street på gymnasiet. Killen som höll i det pratade engelska, vet inte vart han var ifrån men han fråga om jag var från sverige. Jag och mitt engelska utal alltså. Ständigt frågan om man kommer nånstanns från storbrittanien. haha

Efter danspassen så regnade det när jag skulle hem.
Tog spårvagnen till eketrägatan för att sen ta en liten promenad hem. Orkade inte stå och vänta 15minuter på en hållplats för att få en buss som tar mig till min gata. Men jag bor ju typ fyra hållplatser från eketrägatan så det blev att ta en liten promenad i regnet. Sen en varm dusch när jag kom hem och senare ett samtal.

Jag hade roligt igår.

Tack Johannes för att du gav mig tips, information och för att du är så jäkla trevlig.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Blir såå himla sugen och är så avis!

Här är jag i kulturdepraverade landskapet och blir allt mer ringrostig.. :P



Så himla bra att du har kul!

Kram!

2008-11-11 @ 10:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback