Jag har fått jobb på "BB"...

Ja det har hänt mycket och jag har varit dålig på att uppdatera.

För det första.
Jag har lämnat Luleå nu. Tårar har fällts, både mina egna och andras. Känns ännu inte verkligt, känns som jag imorgon ska vakna och gå till ljusgården, sätta mig med datorn, ta en kopp kaffe (med massa påtårar) och bara umgås med alla mina vänner.
Ja alla mina vänner, saknar er...
Hoppas fortfarande på att livet i gbg ska iallafall bli hälften så bra.
Går det att få bättre vänner än de jag hade i Luleå?
Hoppas iallafall på att få några som kan vara lika bra.

Trodde att jag skulle gråta mer nu när jag varit hemma. Men jag har inte gjort det, tar mig inte tid att tänka på vad det är jag har gjort. Försöker hitta saker att distrahera mig med och det går hyffsat bra. Måste komma upp till Luleå innan året är slut.

För det andra då.
Har flyttat in i min lägenhet i gbg. Har inte bott där denna veckan men har säng, soffa, soffbord, skrivbord, byrå och alla mina grejer från Luleå där. Behöver köpa massa saker och har redan gått två gånger på IKEA men jag hittar inte direkt något som faller mig i smaken.
Ska börja bo i lägenheten på riktigt från måndag kväll för att...

För det tredje.
Jag har fått jobb.
Det gick relativt fort, sökte jobb innan jag åkte upp till Luleå och fick ett samtal igår om jag fortfarande var intresserad, såklart jag var det så jag blev kallad på intervju idag.
Hade intervjun klockan 10 och vid 14 hade jag ett jobb...
Börjar på måndag och har en halvtid på Bauhaus Bäckobol (BB :P)
Där kommer jag jobba med att vara varukontrollant och om det inte säger något så kommer jag stå utomhus vid den drive in som de har och ta emot kunder där och fråga om jag kan hjälpa dom med saker.
Får iallafall frisk luft.
Så från och med måndag är jag garanterad minst 20h/vecka tills årets slut och mest troligen så kommer det bli förlängt, och det känns skönt.
Jag kommer kunna gå runt på det, blir inte rik men det går.
Får råd med både STHLM resa och Lule resa :)

Men nu vet ni iallafall att jag fått jobb och det börjar röra på sig för mig.
Kommer fortsätta söka annat också men det är skönt att ha en grund och en stadig inkomst :D
woho

Och till alla mina vänner jag inte sett på ett tag, både er i STHLM och er i Luleå/Piteå

Jag saknar er och tänker på er ofta, alltid med värme i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag saknar dig också!

Puss och kram!

/Lill Generalen ;)

2008-10-04 @ 19:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback