Drömmen om påsk?

La mig vid runt 23.50 snåret igår eller något sådant och somnade ganska omedelbart.
00.20 vaknade jag igen, alla små hår på kroppen stod rakt upp, jag kände hur de började lägga sig ner igen och jag blev skraj för att öppna ögonen ifall det var någon annan i rummet.
Var ju ingen annan i rummet men ändå.

Drömde lite av en mardröm kan vi kalla det.

Drömde om påskafton som ska firas hemma hos Johannes, fast det var inte hemma hos Johannes.
Började med nån typ fyllefest hemma hos Lovisa och Hanna där ute på ön.
Jag blev tokfull tappade allt som var i mina fickor och låg en bra stund på golvet och försökte plocka upp mina grejer men jag hade svårt att se och känna saker.
Men hittade vad som verkade vara allt jag behövde.
Så gick vi ut för vi skulle gå till krogen, vi förflyttade oss nu helt plötsligt till Uddevalla och en lång backe som finns där.

De flesta sprang ner för den långa backen men då jag kände mig så jäkla full så gick jag ner. Blev tillslut att jag gick ensam där i backen och såg inte de andra.

Mina sockar halkade ner igen, de gjorde det hela tiden i drömmen.

Så när jag gick där i backen för att hinna upp mina vänner mötte jag två killar som gick upp för backen istället.
Jag lyfte benet och drog upp sockan.

Det skulle jag inte gjort den ena killen blev ganska aggresiv av sig och fråga varför jag gjorde så. Om jag hade våldtagit någon stackars tjej där borta i buskarna.
Så började han putta på mig.
Jag hade ju inte gjort nått sa jag. Men han putta på mig och hans vän såg lika arg ut.
De puttade mig mot kanten och jag kände hur fyllekänslan mer och mer kom tillbaks.
De putta mig en sista gång så jag ramlade över kanten och började rulla ner för sluttningen.
Bland gräs, träd och stener rullade jag.

Och då vaknade jag.
Låter kanske inte så hemskt egentligen?
Men för mig var det hemskt då och om du varit där hade du förståt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, du får ha ett snack med Linda när du kommer hit.. Hon hade ju köpt en drömtydarbok!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback