Bitterljuv blandning av glädje och avundsjuka

Jag gläds åt mina vänner. Jag gläds åt att de hittar någon som gillar dem, att de hittar
någon att krama,
någon att pussa på.

Jag unnar alla att ha någon, kärlek är något fint.


Men kan inte hjälpa att jag på samma gång är oerhört avundsjuk.


Jag vill också ha.
Jag vill också hitta någon som vill pussa på mig och mysa.


Någon som vill dejta mig, någon som kanske kan älska mig.


Jag är uppenbarligen ganska lätt att gilla men verkar vara svårt att utveckla nått annat.


Du ser mig på krogen, i mataffären, på jobbet eller vart som, vi pratar, du gillar mig men du kommer aldrig älska mig.


Jag är AVUNDSJUK på er.


Jag vet att man inte ska vara det, man ska inte jämföra sig med andra men jag är avundsjuk och tankarna bara vandrar iväg i raketfart.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Om dom inte gillar dig tillbaka:

Tänk att du är värd nåt bättre.

Du är värd nån som gillar dig minst lika mycket tillbaka.

Det är inte värt att slösa energi på någon som inte gör det tillbaka.



Fram tills du hittat den som gör det, så tänk att du alltid är värd bättre..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback