Blev ingen promenad

Nope det blev ingen promenad med mamma i helgen.
När vi vaknade på lördagen snöade det ute och var massa slask där ute i verkligheten.
Usch...
Då var jag inte direkt sugen på att ta mig en promenad.
Fick bli att "arbeta" inomhus istället.
Min kära mamma vill få ordning i huset nu och i rummen som vi barn har bott i.
Så plockade ihop det sista från mitt barndomsrum i helgen. Och har gått igenom massa saker från när jag var liten.
Sparar fortfarande lite skolböcker från mina år som liten men vem vet kanske slänger dom senare i livet?
Men så jag plockade ihop fyra flyttlådor med saker som var mina.
Har lite kvar att plocka ihop men orkade inte plocka ihop mer i helgen. Det mesta viktigaste är bortplockat så nu kan mamma ta och måla om mitt rum och lägga nytt golv där.

Så vuxet på nått sätt att packa ihop sina saker. Så definitivt.
Det där är inte mitt hem längre där jag kan sprida ut mig och jag vet vart jag har mina saker.
Så småningom ska väl alla saker komma till lägenheten också fast mamma har sagt att hon kan förvara det ett tag till, hon har ju platsen om man säger så.

Mammas hus kommer ju ändå alltid vara mitt hem men ju äldre man blir och ju längre man inte bott där så märker man att man skapar sig sitt eget hem, men vet också alltid att jag kan "fly" hem till mamma om det någonsin är något.

Mamma ska göra om köket också där hemma.
Läskigt, hon och hennes kille vill flytta dörren ut i vardagsrummet. Den har alltid varit på en sida av köket så man kunnat typ springa runt i en cirkel där när man var liten och jagade varandra.
Nu vill de flytte den dörren så den är där kyl/frys står nu. Cirkeln blir mycket mindre och det kommer nog kännas väldigt läskigt. Men det är ju dax att göra om köket, stått så dom det är nu sen huset byggdes 1981.

Men mycket som kommer förändras där ute hos mamma. Men det blir bra.

Idag lyser verkligen solen här i Göteborg.
Så himla fint.
Jag hör måsarna skräla utanför fönstret och tänker direkt på sommaren och havet.
Nice att jag bor så nära Eriksberg. Det är verkligen ett stenkast ifrån hamnen. Ska nog gå ner och ta mig en promenad sen. Det är verkligen väder för det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback