Sångredovisning

Idag blir det ingen dagens vikt.
Är hemma hos mamma i helgen och där finns ingen våg.

Vaknade precis och kunde inte sova mer så jag tänkte jag skriver lite om gårdagen.

Igår var jag på PAS ettornas sångredovisning, fick ett sms från Johannes på natten som fråga om jag ville gå, jag skulle kanske kunna få lite inspiration.
Och inspiration fick jag.
Gick dit, lyssnade, kramades, rös lite och var glad.
Fasiken va duktiga de är.
Men blev inspirerad i låtval, behöver kanske inte va en musikal låt direkt?
Prata med några och berömde dom, kul att höra dom sjunga man har ju mest sett dom dansa.
Det drog dock ut på tiden så den tiden jag skulle möta upp mamma fick skjutas framåt lite.
Men det var det värt.
Hade så trevligt.
Gillar folket.

Sen på hemvägen så stack jag och mamma in till Maxi på torp för att köpa hem lite mat och vem träffar vi inte där då?
Massas kusin Sussane och hennes dotter tillika min syssling Christina som bara förövrigt jag är exakt en månad äldre än.
Jag föddes 5 juni och hon föddes 5 juli.
Var så roligt. Var jättelänge sen jag träffade Christina senast måste försöka hitta på något med henne snart igen. Vi går så bra ihop har vi gjort ända sedan jag var liten och alltid ville se "Krambjörnarna" och "My Little Pony" hemma hos dom som liten.

Nu i helgen hos mamma blir det nog mycket promenader, vädret ser ut att bli fint.
Blir att hälsa på mormor och den där läskiga katten hon har.
Ta en kaffe med grannarna och spana in deras hus, de har köpt massa nytt.
Sen blir det att plocka ihop mer av barndommen igen. Slänga massa saker och se till så att mamma får tillbaks sitt hus från resterna av hennes barn.

På ett sätt skönt att vara här ute. På ett sätt lite tråkigt att man inte har några vänner att umgås med här men jag får ta min släkt och grannarna. Gillar ju ändå alla dom starkt.
Hoppas ni får er en bra helg så får vi se om jag uppdaterar igen.
Alltid lite dålig på det när jag är hos mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback