Tvättar

Jag tvättar på för fullt.
Gjorde som vanligt när jag har morgonpass, börjar typ en timma tidigare...
Vill ju få tvättat allt som jag vill ha tvättat. Tycker maskinerna där nere är lite sega ibland så man hinner inte alltid med det man vill tvätta.
Men nu gör jag det och det hinner torka också och det gillar jag väldigt mycket.

Såg att jag gått upp 0,5kg sen senast jag vägde mig idag.
Var kanske lite mycket av det goda i helgen?
Alltså då menar jag inte att det är hemskt att äta för det är verkligen gott och bra men vi kan ju säga som så att behövde jag verkligen tagit den där tredje tacon bara för att det var så gott? Jag var ju mått.
Hade jag behövt ta den där andra semlan? Det hade ju faktiskt räckt med en.
Hade jag behövt äta tusen baguetter på söndagen, de var nybakta så det var svårt att låta bli.

Kommer säkert få någon kommentar om att det inte är bra hur jag tänker nu.
Men det är så man måste tänka om man som jag alltid haft komplex för min vikt och alltid varit överviktig.
Jag äter för att det är gott inte alltid för att jag är hungrig.
Det är ju också det som är så svårt tycker jag. Att hålla sig när man är hos mamma för det finns så mycket gott där.
Lättare när man är här i gbg, inte lika mycket frestelser och om jag ska äta så tar jag bara fram det jag ska äta.

Men men, vi får se om denna veckan slutar bättre än förra iallafall.
Det vill jag. Men sålänge jag inte går upp något mer så tycker jag det är bra.

Så får man nattgäst inatt igen...
Mycket trevligt.
Tycker det är så trevligt att prata där på kvällen och att sedan också ha någon att prata med på morgonen. Dagarna börjar bättre på något sätt. Jag kommer igång, får socialstimulans och ja då kommer jag igång.

Ska vara den duktiga värden och ta mig till affären och köpa lite mjölk och nått gott till frukost, fast det får bli när tvätten är klar och innan dansen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback