Trött och väl blandad...

Det är vad jag just nu känner.
Känner mig oerhört trött, utslagen, orkeslös och jag vet inte varför...

Börjar tvivla på vad det är jag gör här uppe. Som förra veckan var två av mina bröder och en brorson i en bilolycka och kunde jag komma och hälsa på dom? Nä för jag är runt 120 mil ifrån dom. Men lyckligtvis var det ju inget allvarligt som hände med dom men ändå. Tänk om det värsta hade hänt och de ringer mig här uppe och berättar. Vem ska jag gå till för att få tröst, känner jag någon så väl här så ja kan förlita mig på att få tröst? Ja e lite osäker angående det.

Känner mig osäker på vad det är ja utbildar mig mot. Är det verkligen detta jag vill? Känner nu lite sen vi börja så smått med Spexet att det är ju fortfarande det som jag helst vill göra. Stå på scen, agera, sjunga och dansa jag är som de sa i den vinnande schager låten 1984 det år ja föddes " ja e en sång och en dansman"... Borde kolla upp lite hur ja kan göra..

Borde gå klart här känns det som då om jag är flitig stannar bara till sommaren 08. Så söker jag mig tillbacks till teatervärlden igen och allt...
Det är ju ändå trots allt det som ja alltid velat göra och jag är nästan hundra säker på att nu när ja kommer medverka i spexet så kommer den känslan bara att växa ännu mer.

Känner som många andra unga i dagen sverige, ja e skoltrött tror jag. Eller osäker på va det är jag ska göra. Det kanske är meningen att jag resten av mitt liv ska jobba inom handels som ja redan gjort och bara låta livet gå? Ja osäker på allt och slutar skriva nu för nu återupprepar ja mig....

Kommentarer
Postat av: Fiskarflickan

Vad skönt att inget allvarligt hände med dem! Vet själv hur jobbigt det är att vara långt hemifrån när det händer jobbiga saker. Jag var på andra sidan jorden när jag fick veta att en kompis tagit en överdos...

Alla har vi svackor då man undrar om man gör rätt eller fel. Efter lite funderande och ledigt från studierna brukar man inse vad man ska göra! Och nu är det jullov så det känns nog bättre i januari ska du se!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback