Schlager och STUK

Ja igår var det ju då första deltävlingen i melodifestivalen, och då är det ju ett måste att sätta sig ner i soffan (vadå soffa jag har ingen?) och titta på detta. Vad kan jag då säga efter att ha bevittnat årets första deltävling? Jag hoppas då att dom har samlat alla dåliga i en deltävling och att de andra håller högre klass. Låtarna var inte ens bra och att Andreas Lundstedt inte gick vidare till andra omgången förstår ja inte. Tommy Nilsson var ju bajs, likaså Uno&Irma och Stefan&? de hade sama stil och det är ingen vinnarlåt nån av dom.. Herregud... Men ja ska inte ta det så allvarligt. Vi får se vad som kommer de följande veckorna.

Ja men iallafall så var det ju invigning på det nya kårhuset här i Luleå igår, STUK. Stog i kö till halv ett men när jag väl kom in hade jag skit kul. Hittade mig ett av mina gamla strul och hånglade loss lite medans dens partner står och tittar på :P Det är grejer det :D Jag var väldigt full känner jag, haha... Senare på kvällen kom en gammal flirt fram till mig och då hamnade händerna på ställen som kanske inte var så bra :p men det var ju okej enligt MEIN flirt :P haha...

När jag senare kom hem från STUK så satte jag på datorn och börja maila.. oops.. Men det var inget farligt jag har läst allt idag och det var då inget jag behöver skämmas över. Det stod mest om hur full jag var. Jag var dock väldigt förvånad över att allt var rättstavat.
Kan ju knappt stava i nyktert tillstånd hur fasiken gick det då så bra i onyktert? Tänker ju speciellt på min vän
FISKARFLICKAN som verkligen inte kan stava i onyktert tillstånd. Men det är också kul att läsa.

Idag har jag sysslat med SPEXET igen. Försov mig typ i morse. Vi börjar 10.00 med spexet jag vaknar 09.53... Oops. Bara att slänga på sig linserna och borsta tänderna för att springa dit. Tur att man bor granne med lokalerna som vi är i. Men ja kom lite försent ändå men inte mycket.
Borde sitta och skriva manus nu men det kommer ingen inspiration så jag skriver lite blogg istället så att de som vill får hänga med i mitt liv får det... (nu är manuset klart)

Kommentarer
Postat av: Fiskarflickan

Haha! Nä, att stava på fyllan har jag aldrig varit bra på. Det värsta är sedan jag skaffade internet, nu har jag ju börjat fyllemaila också. Och då kan det bli fel. Väldigt fel. På en telefon är det ju bara tolv knappar att hålla reda på, på ett tangentbord är det det tredubbla. Minst! Men men, det verkar som att jag lyckas liva upp folks liv med mina små felstavningar och nu blir jag även omskriven för det så jag tänker fortsätta köra mitt fyllemess/mail race :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback