Min diet och så..

Ja nu var det ju så att jag insåg att jag inte har hållit de som läser min blogg uppdaterade vad det gäller min diet så nu tänkte jag berätta lite.

Nu har jag då gått på min diet i elva dagar och vad har hänt och vad äter jag?

Vi tar min kost först:
Ja har skrivit lite om den förrut men ja återupprepar.
Frukost.
2 ägg, ett knäckebröd och en kopp thé.
Middag.
Sallad på två tomater och en halvgurka ett glas vatten.
Mellanmål.
Frukt.
Kvällsmat.
2 ägg, ett knäckebröd och en kopp thé.

Inte så varierande som man kan se men jag är besatt av att gå ner i vikt och att börja trivas med migsjälv.

På dessa elva dagar har jag gått ner FYRA kilo.

Ganska mycket kvar på vägen men det är ju ett tag kvar tills ja får börja äta riktig mat igen fast då i mindre portioner.

Längtar verkligen tills ja får börja äta mat igen. Saknar så mycket med maten, specielt smaken av riktig mat. Känner dofter runt omkring mig och blir ständigt påmind om vad det är jag saknar i mitt liv just nu.
Blir för varje dag mer sugen på att snabba upp det hela lite och kanske börja äta riktig mat en vecka tidigare. Men ja måste hålla på mig.
Nu har det ändå gått elva dagar och ja borde inte ge upp nu.
Tror lite det är att just nu är man i den där mitten krisen då man verkligen vill ge upp och gå tillbaks till det gamla. Men det har ju gått så bra tills nu. Fyra kilo är en bra start hoppas bara att iallafall sex kilo till bara rasar av så att jag kan äta. Inte gå tillbaks till det gamla livet ja hade där ja åt som en gris utan till ett liv där jag kan äta det jag åt förut men i mindre mängd och alltid med en liten sallad.

Har inte börjat träna än heller som jag egentligen ville men jag har märkt på min kropp att den skulle inte klara av den ansträngningen just nu med den mat den får. Jag får helt enkelt nöja mig med att gå ner till stan på morgonen när jag ska till skolan...

Så då va uppdateringen av mitt läge klar. Och ja jobbar på...

Kommentarer
Postat av: Liv

Du äter ju ingenting!

Postat av: Liv

Okej, då förstår jag. Ska bli intressant att läsa fortsättningen. Lycka till :-)

2007-01-16 @ 21:47:14
URL: http://leifiii.blogg.se
Postat av: Fiskarflickan

Men snälla du, ska du gå ner i vikt, och hålla den nya vikten, är det där helt fel metod! Du måste äta! Just nu tappar du ju bara vätska och muskler. Att du inte orkar träna är ett tecken på att något är fel! Ät vanlig mat på regelbundna tider! Mat som kyckling, fullkornspasta, grönsaker, fisk, potatis och så vidare. Du orkar ju träna då och får en sund kropp! Att äta på regelbundna tider är också viktigt! Jag gick ner 10 kilo på fyra månader genom att bara äta på regelbundna tider! Jag tränade inte (men hade ett fysiskt jobb) och jag åt efterrätt varje dag samt drack öl nästan varje dag. Om du bara käkar rätt, kostcirkeln, och tränar så ska du se att det ger resultat! Och att du komemr bli en stark och sund kille! Svält dig inte så här! Det är inte bra, allra minst för dig!

Lycka till!

2007-01-17 @ 21:39:49
URL: http://fiskarflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback