Hemska grannar...

Ja usch vad hemska grannar kan förstöra.
Jag kom till en hemmafest hos några kompisar ikväll och de hade ju redan hållit på ett tag men jag kom sent då jag hade varit på annat tidigare.
Jag var väll där en kvart och sen hände det... Deras granna ringde på dörren.
Han bad dom att sluta festa då han skulle gå upp sex på morgonen, då var klockan halv tolv.
Visst man kan ju alltid knacka på hos sina grannar och be dom dämpa sig om man ska sova men det den här killen gjorde var rena terrorn, jag mådde jätte dåligt av det.
Det börjar med att han inte går efter han e klar utan börjar diskutera med en kompis om varför han var som han var, han drog visst en helhistoria om spanien eller nått, att det var bättre där. Om han tyckte det kunde han lika väll stannat där tycker jag. Ska väll påpeka att killen var alltså svensk och hade jobbat i spanien eller nått vem vet och vem bryr sig?
Men det som jag mådde dåligt var att den här jobbiga grannen använde sig av finger när han pratade. När jag säger finger menar jag att han petade på bröstet som man kan se i gamla filmer när nån pratar allvar. Jag mådde dåligt av detta då jag uppfattade det som om denna grannen var en väldigt aggresiv människa. Jag kunde se i mitt huvud hur han helt plötsligt utan anledning skulle flyga på någon. Sen när han "diskuterat" klart med min kompis så går han in dit alla sitter och säger att det skulle va tyst om en kvar, ja säger att det funkar väll om en halvtimma för då är klockan tolv. Han säger nått i stil med "om en kvart, annars". Så går han där ifrån. Jag tog på mig såfort jag kunde och gick ner för trappan. Läskigare granne kan man söka. Jag skulle själv nästan vilja göra en ringning till securitas eller polisen för att han uppförde sig väldigt hotfult. Men frågan är om det skulle hjälpa något?

Ja sa iallafall till mina vänner som bor där att de borde söka nytt boende omgående. Jag skulle aldrig bott kvar i det huset där man har grannar som har aggresions problem. Det hade varit okej om killen hade knackat på och bett snällt att sänka. MEN att säga att festen måste ta slut och HOTA folk på det sättet? Man gör inte sånt som granne.
Man knackar på och klagar en gång och om det inte hjälper sen så ringer man störningsjouren.
Är verkligen skit irriterad på denna människan som typ totalt förstörde min kväll.
Egentligen är han inte ens värd att nämna här men jag måste ju få avreagera mig lite.

Åhhhhhh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback