Pannkakskväll och en VÄLDIGT mysko lapp...

Ikväll hade jag en trevlig pannkakskväll, det var ju egentligen våffeldagen idag men då man inte har något våffeljärn så får man hitta andra lösningar.
Var egentligen inte alls meningen att det skulle vara många som kom hit men det började med att en ville komma och äta pannkakor och sen växte det lite. Så det slutade med att det var jag och sju andra, så åtta var vi allesammans och som jag har slavat vid spisen för alla dessa spexare. :)
Sen blev det de båda Tombraider-filmerna på tv4+. Det blev en mycket trevligt kväll.

Men sen blev det mysko. Efter att sista personen gått vid tio halv elva så går jag runt och börjar fixa i lägenheten, alltså diska allt så jag skulle slippa det imorgon. Så sätter jag på datorn för att kolla ifall jag skulle ha lektion imorgon. Men efter att ha satt på datorn ser jag en liten ihopvikt lapp vid datorn.
Blev lite fundersam över vad det var för lapp jag hade vikt ihop så jag viker upp den och läser.
Jag ser att det inte är min handstil och att inte från något av minna kollegieblock.
På lappen står det:

"Smid medan järnet är varmt"


Jag tycker att det låter som en uppmaning eller som en flört men jag vet inte.
Har ju flörtat med en av dom som var här men fick senast igår ett nekade på att det skulle bli mer.
Jag känner mig väldigt konfunderad över detta.
Var det kanske en "komisk" grej för att jag stekte pannkakor?
Det känns inte som det var det då lappen var förbered.
Var kanske lappen menad åt någon annan som la ifrån sig den och glömde?
Frågorna surrar i huvudet och jag vill veta hur det ligger till och vem som skrivit den.
Kommer jag kunna somna inatt? Jag vet inte alltså...
Kan det ha varit en öppning till ett förhållande? Kan det vara så att någon vill ha mig och vill att jag ska ta steget? Kan det vara så att någon annan (alltså den jag inte flörtat med) har sett mitt flirtande och uppmanar mig att köra på?
Ja som sagt frågorna surrar i huvudet.
Jag vill skicka ett sms till en av dom som var här och fråga men jag vågar inte. Tänk om det är ett NEJ.
Jag är jäkligt glad samtidigt skraj och nervös. Vad är detta???



Jag uppmanar nu er som läst detta och kanske har
en åsikt att lämna en kommentar om vad ni tror.
För jag är helt jäkla lost och vet inte vad... Skulle varit super snällt av er.

Kommentarer
Postat av: Gabs

Två tankar:
1. Man lever bara en gång, ett sms är ingen större skada skedd. Tänk om det istället blir ett JA!
2. Sen kanske det inte var meningen som nåt annat än en tanke till allt plättstekande (hehe), men du kan ju ta det som ett tecken och göra det bästa utav det.
Man lever bara en gång, och hellre ångrar det jag gjort än det som jag har ogjort.

Postat av: Anonym

Kör hårt grabben...jag tycker det låter som en flirt mer än något skämt. Om någon tar sig tid att skriva en lapp och sätta den där du garanterat skulle kolla.... Puss och kramski

2007-03-26 @ 22:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback