Smärta

Smärtan kommer
den stannar ett tag ibland
hjärtat spänner sig
jag vill att tårar ska komma
men det gör dom inte.

Smärtan försvinner ett tag
den stannar inte för evigt
härtat löser upp den knut som tidigare var
glädjen kommer tillbaka
jag är glad.

Glädjen är inte evig
men det är inte heller smärtan

Man lär sig detta
eller många gör det iallafall
alla gör inte detta och ser inga utvägar
självmord och droger kan vara de utvägar som människor vill ha från smärtan

smärtan kanske då försvinner hos dig men den kommer då till dina nära och kära

Smärtan är inte evig
inte heller glädjen eller livet

Men man ska se till att ta vara på det liv man har
man får inte ett till.

Jag vet att livet är ombytligt

och jag vet att vi kan alla klara detta

Livet är till för att levas och för att uppleva saker

Lår oss göra detta tillsammans

Lev ditt liv till fullo för ingen annan kommer göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback