Hos mamsen

Ja då är jag hos mamma nu.
Har varit här sen i söndagskväll egentligen men det känns som detta är den första dagen.

Har jobbat både söndag och måndag på bion i Uddevalla.
Skönt att va hemma hos mor lite.
Kommer låta fel att säga det men skönt att slippa göra något.
När man är hos mamma slipper man tänka på maten.
Middagen blir till på nått sätt och frukosten brukar också finnas på bordet på något magiskt sätt.
Brukar vara att mamma öppnar dörren till rummet och frågar om man e vaken. Man svarar "mmm" och då säger hon att det är frukost.
Så skönt att va hemma.

Dock har min mamma varit lika dålig som mig på att julpynta. Så idag ska vi klä granen och ta fram julpynt. Bättre sent än aldrig.
Fast ska ju bara vara här hos mamma till 25 så det kommer inte va mycket julpynt för mig denna jul.
Vet inte hur det känns egentligen.
Tror inte jag känner att det är jul än.
Det kommer nog slå mig imorgon när Kalle Anka börjar. Då ska jag vara klar att gå, se programmet ta på mig jacka och skor för att sen gå ner till min moster med två av tre bröder mamma och hennes pv. Där nere möts vi upp av mina två mostrar, deras gubbar, min morbror, fem kusiner och min mormor.
Undra om jag ska sätta mig vid barnbordet iår?
Barnen är ju inte så små. Två sextonåringar, en trettonåring, en elva åring och en få se sex eller sjuåring.

Just det fasiken. TOMTEN...
Vem är TOMTEN imorgon????
Oops borde börja kolla upp det med släkten redan nu.
Minstingen måste få sig en tomte ju...

Jag mår bra annars. Har börjat läsa en bok för att få bättre självkänsla och det känns bra att jag börjar satsa mer på mig.

En riktigt GOD JUL önskar jag er alla.
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback