Kom ut 25/12-08

Kom ut idag som homosexuell för min mamma, hennes pojkvän mina bröder och min storebrors flickvän.
Ställde mig upp precis innan kaffet och sa att jag har något som jag måste berätta för er.
"jag är homosexuell, har ingen pojkvän och har aldrig haft sex."
Det var så jag sa.
De var tysta, min äldsta storebror tittade mest ner i bordet, den yngre av storebröderna kom och gav mig en kram medans jag grät.
För grät gjorde jag. Detta har varit en sån stor tyngd att bära på och att inte varit ärlig mot dem som jag älskar och som älskar mig.
Mamma sa att hon hade annat det ett tag.
Senare kom min äldsta storebror och gav mig en jättehård kram i köket och jag började gråta igen. Vi stog där länge och kramades och ja sa att jag tyckte det var jobbigt att vara annorlunda.
Men de tog det bra, de sa att det var starkt gjort av mig.
Funderar på hur min lillebror tänker, han var ganska tyst.
Kanske jobbigt för honom då vi varit så nära när vi växt upp?
Men nu är det sagt iallafall och jag är öppet homosexuell inför min närmaste familj.
Scary.
Jag kommer gråta floder ikväll och kommer ha svårt för att somna men det är gjort.
Kan inte fatta att det är sagt.

Jag gråter, inte för att jag e ledsen direkt, mer för att jag är lättad och min familj älskar mig fortfarande.
Lite stelt nu till en början tror jag men det kommer snart.

Ska nog skriva ett brev till dom också för mer "detaljer" jobbigt att prata när man bara börjar gråta.
Och nu rinner det igen. Dax att sluta.

Men stort tack till Johannes, Fredrik och Jenny som stöttat mig hela dagen med SMS.
Tack...

Så...

JAG KOM UT 25/12-08 SOM HOMOSEXUELL FÖR MIN FAMILJ.

Kommentarer
Postat av: saran

det där kändes skönt att läsa kristian! du är stark och jag är stolt över dig! god jul och kram!

Postat av: Kekke

hmm, skrev värsta långa inlägget, men det blev så högtravat och onaturligt, även om det sa allt om stolthet och glädje och sånt som jag känner:P

Så jag låter ett stort leende (:D) och en virtuell kram symbolisera allt jag vill säga istället:P

Kristian, du är min idol:)

2008-12-26 @ 03:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback