Lördag hit och dit

Varit ledig idag.

Tog en sväng in till centrum Johannes skulle sjunga med Öckerö Big Band men famträdandet var inte den tid jag fått innan så mötte upp Mattias i några minuter och prata sen gick jag igen.
Onda jag som bara lämnade Mattias där men min storebror kallade ju.

Min äldsta storebror Andreas kom ner till stan idag han skulle se på hockey och undrade om vi kunde umgås lite innan. Visst gör jag ju det blir ju inte så mycket sådant annars.
Vi lunchade på ett ställe och pratade om hur elaka va varit som barn och annat. Andreas sa att han nästan börjar gråta när han tänker på hur elak han har varit mot mamma. Men det är nog så.
Barn är elaka mot sina föräldrar. De menar inte allt de säger utan vill bara såra för stunden.
Det är så kul att se att min "matcho"bror som jag såg på honom när jag var liten att han egentligen är världens mjukis han har bara ett hårt yttre ibland.
Tror nog att mamma ändå vet att vi älskar henne, uppskattar henne och är evigt tacksamma för att vi fick henne till vår mor.
Min mamma är styrka, min mamma är visdom, min mamma är bäst och hon vill bara oss det bästa.

Ja efter lunchen med bror så skulle han iväg och se hockey och jag gick till Nordstan för att se om Johannes fortfarande uppträdde. Och det gjorde han så jag fick se några låtar med honom live för första gången.
Eller jag har ju hört honom sjunga förut men inte sett honom sådär på scen.
Det var bra och sån där jazz musik är ju faktsikt inte helt fel.

Har inte kommit nått inlägg i cirkeln ännu men kommer nog senare. Måste samla mina tankar lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback