Ja dax igen

Så idag gjorde jag det igen.
Jag pallrade mig bort till gymmet och köpte ett nytt gymkort.
Från det att jag sa upp mitt gymkort i höstat pågrund av min operation och orörlighet för några månader så har jag gått väldigt mycket upp i vikt.
När jag var hemma över jul konstaterade jag detta genom att ställa mig på vågen.
Det var inte kul...
Hade gått upp 9kg under hösten. vet inte om det var mycket innan operationen eller om det kom efter men fasiken 9kg.
Nu är jag pågod väg ner till min vanliga övervikt igen. Har gått ner 6 av de 9.
Men då det stått stilla på vågen de senaste veckorna och viktnedgången beror på att jag har ätit mindre portioner så tyckte jag att det var dax att börja på gymmet igen.
Jag är ju läkt nu och det är skönt.
Det hjälper också mot min nedstämdhet. Pratade med min mor igår och hon sa att ofta om man aktiverar sig så mår man bättre. Så jag gjorde det och jag mår allt lite bättre. Visst det går ner ibland men nu kan jag kanske se fram emot att gå ner nått kilo varje vecka ett tag framöver :)
Helst så jag kommer typ 15kg under min normala övervikt.

Kommentarer
Postat av: Gabs

Här i Norge sliter jag på tantgympa. Livet är hårt men när man har en gympaledare som är ett par storlekar större än en själv blir man genast lite mer motiverad och får lite jävlar anamma i sig! Kämpa på!

Postat av: Ellen

Kul att ni kommer till lkp! När blir det?

2008-03-14 @ 23:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback