Dagens goda gärning.

Idag har jag väll gjort en god gärning då.
När jag gick till Eriksbergs köpcentrum för att införskaffa det sista för ikväll så stannade en äldre man mig och bad om hjälp.
Gubben (med all kärlek, gubbar är söta) ville ha hjälp att gå ner för en backe med sin rulator.
Han hade visst väldiga problem med sina ben och nerförsbackar var tydligen något som var väldigt jobbigt.

Det var väll klart att jag hjälpte honom jag tog tag om hans arm så började vi promenera ner för backen.
Pratade lite också, visste inte riktigt vad vi skulle prata om först men så började vi prata om psyket och människor.

När vi prata psyke så var det att han tyckte själv att hans psyke gjorde hans problem med benen värre, visst var hans ben dåliga men när han fokuserade på det negativa och förväntade sig att han skulle ramla så blev han orolig.
Så vi pratade lite om att man får försöka fokusera på det positiva och inte gå runt och va rädd.

När vi prata människor så var det att många tycket inte om att be om hjälp av andra och som gubben sa "bra karl reder sigsjälv". Det är väll lite så man är i huvudet och i hans generation kanske det är så mer?
Och människor brukar hjälpa till om man ber om hjälp, det beror mycket på att våga och att vara trevlig.

Sen när vi hade gått ner för backen och pratat klart så skulle han sätta sig ner och vila lite och jag sa "hej då" och "du får ha det så bra" och gick sen vidare.

Det där var min goda gärning idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback