Jag - en husmor???


Så då hade jag nattgäst och undrar om jag är en husmor eller ska vi kanske kalla det hemmafru?

Johannes var och spelade in en låt i Lerum igår och frågade om han kunde sova hos mig efteråt och självklart fick han det, mitt hem står alltid öppet.

Som vanligt så skämmer jag bort mina gäster.
Har lärt mig från min mor att vara en bra värd och dessutom tycker jag bara det är roligt att göra något för någon annan.

Vaknade tidigare än Johannes imorse och vi hade pratat lite om att han inte hade nån matlåda och bara åt onyttigt hela tiden, så jag ställde mig och stekte pannkakor till honom för att ta med sig till skolan.
Kanske inte sådär jättenyttigt det heller men det gick lätt och smidigt för mig och så slapp han slänga ut massa pengar på skräpmat idag igen.

Så när jag var klar med det gick jag ut i vardagsrummet och kolla.
Där låg han forfarande och sov. Så jag gick in i mitt sovrum och spelade lite suduko på mobilen.
Sen när hans larm ringde var jag där ute och önskade honom en godmorgon.

"Tvingade" honom att väga sig imorse, han sa redan innan att om han hade gått upp var det musklar för att han tränar ju varje dag på skolan, men han hade inte gått upp, men kanske lite fett vikt hade blivit muskler.
Han var där han alltid varit.

Sen så gick jag ut i köket och gjorde varm kakao till oss att dricka till frukosten.
Och den var uppskattad.
Kul att den var det :)
Jag kan allt vara bra duktig.

Så slängde jag sen med en banan i hans matlåda också. haha
Jag är en sån husmor verkligen och när/om jag får barn en dag så kommer de få det så bra.

Följde honom sen till färjan igen och som vanligt så fick vi springa den sista biten för att färjan kom när vi var en bit ifrån...
Vad är det med oss och tider?
Vi skyller dock på Johannes tunga väska som sinkade oss.

Men Johannes kom med och jag tog mig en promenad runt Eriksberg efteråt.
Kollade vart det fanns små söta fik och så.
Var väll ute i över en timma och promenera och i slutet av promenaden ringde min vän Mli och pratade.
Vi pratade i 94minuter innan vi var klara för idag.

Nu har jag diskat klart allt och bäddat bort Johannes sängkläder som en duktig husmor gör...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback