Krasch boom bang, bilolycka igår...

Ja igår var jag med om min första biloycka sen jag var liten grabb, då mamma sladdade och råkade köra av vägen.
Om man då inte räknar den gången då jag körde in i en vägg i ett parkeringshus?
Körde långsamt så det var bara en liten "kyss".

Men ja det var inte den gången jag skulle skriva om nu.

Så igår var jag med om en olycka, var "bara" en singelolycka så det var ingen annan bil inblandad i det hela.
Hade varit och dansat mina kvällskurser, tog två jazz pass, och efteråt stannade jag kvar och stretchade lite med Johannes.
Han hade bil och kunde köra mig hem så jag hängde på där, slapp jag åka färjan och så är det ju alltid trevligt att umgås och prata.
Men så vi stretchade lite och gick sedan till bilen så att Johannes inte skulle missa färjan som han skulle med.

Det snöade ute och bilen började rulla på vägen.
Gick jättebra fram tills vi kom till den där svängen.
Ja svängen när man ska köra på Älvsborgsbron var där det hände.
Halva vägen var bara skottad och svängen var ganska snäv.
Bilen kom ut lite i snön och började svänga.
Johannes försökte så gott han kunde att räta ut bilen men det gick inte och bilen åkte in i sidoräcket och studsade ut lite på vägbanan igen.

Det var ingen jättesmäll och vi sa bara "fan".
Bilen som hade kört bakom oss stannade och frågade hur det hade gått och vi mådde bara fint, var ju inte en jättehög fart vi körde i så ingen whiplash skada eller hur det stavas.
Vi gick till sidan och kollade på vad som hade hänt.
Högerframdäck hade varit det som tagit den stora smällen, var helt intryckt i "huset" eller vad man ska kalla det.
Här nedanför finns bilder på skadan och spåren i snön vid olycksplatsen.
  

Vi prövade ifall man kunde köra loss hjulet men det gick inte, satt fast där som berget...
Vi började ringa runt lite för vad vet vi om vad man ska göra?
Jag ringde morsan och kollade med bärgningsnummer medans Johannes ringde sin "extrapappa" Göran och kollade.
Göran skulle kolla upp lite så vi stod där.
Vi vågade inte gå in  i bilen för efter att vi hade försökt köra loss hjulet hade bilen åkt ut mer från kanten och vi var rädda att någon annan bil skulle köra in i bilen där den stod med blinkande varningslyktor.
Men efter att ha stått ute i en timma och börjat frysa så bestämde vi oss för att sätta oss i bilen ändå.
Och det gick bra ingen bil som körde in i oss men ibland tyckte vi allt att bilarna var lite väl nära.
Efter ytterligare en stund så kom bärgningsbilen och kort efter det kom Göran.
Bärgningsbilen sa att det var lite dåliga dubbdäck på bilen, nästan inga dubb kvar så det kan ju ha varit lite av en orsak till olyckan.

Men så åkte vi till en verkstad med bilen och tömde den på saker och sedan efter det körde Göran hem oss till mig.
Johannes skulle upp tidigt på morgonen så han bestämde sig för att sova över. Smidigt då att sängkläderna var kvar i soffan från senast.
Men så vi kom hem och tackade Göran så hemskt mycket för allt han gjort.
Han är verkligen en såndär mysig äldre man som man bara vill krama.
Han känns som en morfar i mina ögon och jag tror att han en dag kommer bli en underbar mor/farförälder om han inte redan är det.

Väl här hemma hos mig så var Johannes lite hungrig.
Jag som typ går på diet hela tiden har ju inte så värst mycket hemma men jag tittade i kylen.
Ser att jag har ägg och mjölk.
Mjöl hade jag ju också så jag sa att vi kan ju göra pannkakor om du vill ha det.

Då fråga han om jag hade sylt eller socker.
Nope inget av det hade jag ju. Socker är farligt speciellt om man har kakao och havregryn hemma, då vill man göra negerbollar.
Men jag hade frysta bär.
Och sen kom jag på att jag hade glass kvar i kylen sen i lördags när vi gjorde milkshakes drinkar så sa att det kan vi ta.

Så det blev lite natt/tröstmat med pannkakor, glass och chokladsås på det.
Jag unnade mig också två stycken faktiskt.
Sen var det att borsta tänderna och godnatt.

Vi hade trevligt ändå även om det vi var med om en olycka.
Huvudsaken är att ingen av oss blev skadade.
Ni kan läsa vad Johannes skrev om olyckan i hans blogg.
Ska avsluta detta inlägget med en bild på Johannes när han övar sång för fredagens sånguppsjungning med sin mobil.
Johannes efter olyckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback