Tankar om modernt...

Tog mig ett danspass modernt igår.
Har fortfarande väldigt svårt för modernt.
Gillar det inte riktigt.
Undra om det kanske har med Moa att göra?
Alltså Moa var min dans/rörelse lärare när jag gick teaterprogrammet på gymnasiet.
Hon hade lite jazz om jag inte minns fel men hon var mest modernt.

Kan säga att jag gillade verkligen hennes lektioner, längtade varje vecka tills vi skulle ha dom igen.
Älskade att få gå in där och dansa lite. Och jag tyckte faktiskt att jag gjorde ett jäkligt bra jobb på lektionerna, var klart en av de bättre i klassen.

Så ni kan räkna med att jag blev besviken när hon säger till mig att jag bara fick VG i kursen och att en annan som vi inte ska nämna vid namn som var rent ut sagt kass på lektionerna och hatade dom fick ett MVG.

Tog faktiskt om jag inte minns fel ett snack till med henne om det för jag tyckte det var fel.
Det förstörde ju hela min räkning av hur mina poäng skulle se ut när jag gick ut gymnasiet.
Hade ju hela tiden räknat med ett MVG där eftersom jag var en av de bättre, och när jag fick reda på att min "dåliga" klasskamrat fick bättre betyg blev jag verkligen arg.
Sån tur var så fick jag ett MVG i idrott istället där jag hade förväntat mig ett VG så det blev ju ändå samma summa poäng som jag hade velat ha eller då räknat med.

Men är det kanske därför jag inte gillar modernt? Eller speciellt med den som ledde passet igår.
Alltså inget illa mot henne jag tror att hon är en mycket trevlig och snäll människa men hon påminner mig på något sätt om Moa, i både utseende och sättet att vara.

Haha tänk att flera år efter att man gått ur gymnasiet kan man fortfarande hänga upp sig på vissa saker och det där jäkla betyget gör mig fortfarande sur.
Jag förtjänade mycket bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback