Hemma hos mor

Ja nu sitter jag hemma hos mor.
Första gången sen jag kom ut. Vi pratar inte om vad som hänt, tror att vi båda är typ "rädda" för det.
Men det gör inget det känns ändå bra och jag kan skratta med min mor.

Har fikat med Kekke på stan. Var så kul, saknar Kekke och alla mina vänner i Luleå.
Fick reda på att han och Jenny har pratat om mig. Det gör mig glad det betyder att de bryr sig om mig.

Men är fortfarande glad låter mig inte slås ner av något. Har börjat läsa om "Självkänsla nu".
Och jag säger mitt mantra till mig i spegeln.

Fick föresten reda på att vännen som jag var lite för intresserad av läser mig blogg ibland.. Oops :p haha
Men det gör mig absolut inget.

Vi är bra vänner och det gör mig jätteglad...

Som jag sa till Kekke idag och som ja sagt i tidigare inlägg jag måste älska mig.

Jag börjar mer och mer iallafall att gilla mig nu.
Mer tillfreds med vad som händer i mitt liv och jag känner en frid och ett lugn i min kropp.
Har inte haft den känslan på väldigt länge och det känns bra.
Det gör mig glad.
Jag har saker i mitt liv som gör mig glad, som nu ikväll när jag såg på Bamse med femåriga brorsonen kommer han och lägger ett täcke runt mig och kramar mig.
Finns SÅ mycket i livet att glädjas åt men jag har varit för blind innan, har inte låtit mig se det som finns som gör mig glad.
Har varit förblindad av rädsla och offerkänslor.
Men jag är inget offer. Jag är Kristian...

Säger inte att det är fel att ibland må dåligt för ibland måste man göra det men man måste också komma ihåg att njuta av livet och se det bra som finns, inte låta de mörka tankarna ta för stor plats. Inte låta hjärnspöken förstöra dig som person.
För jag är en vacker person med ett underbart inre, jag är underbar precis som jag är, finns alltid saker man kan göra annorlunda och man kan utvecklas men jag får inte klanka ner på mig och säga att jag är värdelös.
Jag är inte värdelös, jag är VÄRDEFULL, jag är SPECIELL och jag är JAG.
Jag kommer utvecklas jag kommer ha mina dalar men jag säger fortfarande denna dag att jag är SÅ LYCKLIG.
Gillar mitt liv :)

Tror kanske rent ut att jag ÄLSKAR det.
Finns så många som förgyller det.
Tack till er alla som känner er träffade, ni betyder oerhört mycket för mig och min utveckling. TACK TACK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback