Nytt år

Det är nytt år och partaj har skett.
Vi var ute hos Johannes och det var så jäkla roligt.
Mycket trevligt folk och mycket trevligt hem som pojken har.

Tror att detta var det bästa nyåret hitills.

Jag tror att jag hittade nya vänner där och jag känner mig glad.
Går runt och ler hela tiden.
Glad för att jag träffar människor som är ärliga mot mig och säger vad de tycker.
Glad för att det är ett nytt år och hur barnsligt det än må låta så är det en ny start.

Jag gör som en vän till mig gör.
Inga nyårslöften utan iår är det nyårsönskningar.
Jag önskar att jag går ner 10 till 20kg.
Jag önskar att jag lär mig att gilla den jag är och blir bekväm i mig som person.

Var mycket fram och tillbaks om jag skulle skriva att jag ville hitta kärlek, men vet inte om jag gör det och tycker inte att det ska va någon önskan. Sker det så sker det, Jag ska inte gå runt och hoppas på att någon räddar mig. Den som kan rädda mig är bara jag.

Så du riddare på vit häst du kan väll rida förbi och säga hej men jag hoppar kanske inte upp i sadeln hos dig direkt.

Försöker tänka annorlunda nu också.
Har läst ut "Självkänsla nu" och jag försöker att se saker omkring mig i ett annat ljus, försöker ändra min tankegång.
Som idag när jag hade tråkigt på jobbet och jag ville börja deppa så bara jag vände mina tankar mot sånt som jag gillar och gör mig glad och jag har inte deppat något alls på jobbet idag.
Gått runt och varit glad haft ett leende på mina läppar och ja varit glad :D
Tittar mig i ögonen i spegeln varje dag och säger
"Jag är fin som jag är, jag är värd att älskas och jag älskar dig Kristian."'
Kan kännas lite löjligt men jag tror kanske det hjälper i längden skönt att höra dom orden faktiskt.

Var sista dagen på jobbet idag också.
Min avdelningschef har inte pratat med mig om det alls att det var min sista dag och att mitt kontrakt går ut så jag vet inte riktigt vad jag gillar hennes ledarstil...
Men skönt att slippa det jobbet. SÅ bra arbetskamratare de flesta av dom men har vantrivts med mina arbetssysslor. Så från och med efter helgen är jag arbetslös och söker numera arbete för fullt.

Men livet är så jäkla underbart.
Nu är det min tur.
2009 är MITT år =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback