Offret jag kallar Kristian

Läste nyss min kommentar jag fått från MrJ om nyårs snacket och ja det stämmer.

"Oärlig och falsk har jag inget minne av att vi sa. Vi sa däremot att det inte alltid känns som att du är digsjälv. Utan att du spelar en roll som du tror att andra skall tycka om. Att du är rädd för att vara den ärliga och lugna Kristian för att folk skall tycka du är tråkig.

Jag förstår att det känns jobbigt att få höra detta men vi säger det inte för att vara taskiga, utan för att vi vill hjälpa dig. Jag uppskattar ärlighet som när mina vänner är ärliga mot mig när det inte är något som känns bra. Det är så man utvecklas i en relation




Så mycket att du är beredd att ampassa dig till en människa för att denna människa skall tycka om dig
"


Jag satte mig åter i offerrollen  och gjorde det värre än vad det var.
Så typiskt mig, "Drama Queen".

Jag uppskattar att jag har vänner som MrJ i mitt liv, uppskattar alla mina vänner som jag verkligen kan kalla vänner.

Så idag vill jag be om ursäkt för att jag förvränger andras ord.

Ska försöka vara så ärlig som möjligt även när jag är ledsen, va ärlig mot mig och mot mina vänner.
Skriva när man är ledsen gör att tankarna vandrar vidare och i mitt fall så klankar jag ner på mig och gör då saker värre.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Det är ganska vanligt att man blir lite ledsen. Mina lärare är ärliga mot mig varje dag och det kan vara ganska hårt vissa dagar. Speciellt när hela klassen ser på samtidigt som jag får kritiken.



Men ju mer vi vågar möta det vi är rädda för desto starkare blir vi. Detta i kombination med bra självkänsla. För ju mer man älskar sig själv desto lättare blir det att ta kritik.







2009-01-11 @ 13:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback