Dagen är slut igen

Så var denna dagen slut.
Har inte gjort så mycket med den.
Mest tagit det lugnt och försökt fokusera på mig och mitt välbefinnande, inte på det som drar ner mig.

Pratade med min vän Mli i telefon förut också.
Pratade om kärlek, ärlighet och ja lite allt möjligt, bland annat "the secret".
Hon hade också sett denna och sa att det funkar verkligen, om man vill att det ska funka så gör det det.
Vi prata om att man behöver inte älska den man är för att någon annan ska kunna älska en men att man måste lära sig att älska sig om det ska hålla. Eller det sa vi inte rent ut men det var hur jag tänkte fram det lite efter.

Hon förutspådde att jag skulle få träffat mig en kille och när sommaren var slut så skulle jag inte längre vara singel.
Jag skulle stöta på nån grabb i en park eller genom vänner, har mest troligen inte träffat honom än och så.
Så skönt och roligt att ha Mli, vi pratar om allt och inget. Synd att hon inte bor i GBG längre.
Men vi har bra samtal hon och jag, jag ska ju inte skriva rent ut vad vi pratar om men hon har berättat sina problem för mig och jag ger henne råd på vad hon borde göra, oftast är det att prata och att våga göra det.
Ta det där obekväma samtalet för efter samtalet så kommer det bli bättre igen.

Det är så lätt att ge råd men kan vara så svårt att följa sina egna råd.
Men jag försöker.
Var en kille på Qx som tycket jag skulle bli coach, han sa att han blev så glad av att skriva med mig.
Ändå ville han inte ta en fika?

Ja äsch...
Man ska önska sig saker i livet och jag önskar att det fanns en kille som älskade mig.
Jag önskar att jag får det inom de närmaste månaderna?, veckorna?, dagarna?, hade varit trevligt.
Trevligt om det fanns någon som älskade mig helt enkelt...
Eller älska kan va ett kraftigt ord, det tror jag växer fram, men någon som iallafall gillar mig så mycket så att det gör lite ont i hans hjärta när vi är isär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback