Söndag kväll

Ja helgen börjar närma sig sitt slut.
Har inte blivit någon promenad i helgen alls.
Har inte varit runt på min kära ö och bara njutit.
Hade världens slappaste dag hemma på lördagen, gjorde inget alls.
På kvällen blev det Robinson med mamma och Ronny.
Tyckte det var ganska dåligt faktiskt.
Men var trevligt sällskap.
Sedan efter det la vi oss typ. Huset var trött så vi gjorde oss alla iordning och la oss.

Det märktes sen idag på söndag när vi alla var uppe vid åtta och åt frukost.
Sedan efter frukost tog vi på oss arbetskläder och gick ut i trädgården.
Jag tog på mig att såga ner en av enarna vi hade och grävde upp dess stubbe.
Blev lite jordig men det var skönt.
Var ute i friska luften hela dagen idag.

Efter enen så var det att dra ris till en hög som kommer att eldas upp om någre veckor, en tradition i grannskapet, vi bygger alla på den högen och sen eldar vi upp den, grillar och rensar upp i naturen runt omkring våra hus.

Men så vi drog bort ris dit jag och mamma medans Ronny sågade ner ett träd till vedbitar.
När vi var klara där så gick vi till framsidan igen och tog ner två stycken stora barrväxter som stört oss ett tag nu, de hade tagit över lite på framsidan.
Så nu är det lite tomt där men det blir nog bra sen.
Får låta det ta sig lite igen, alltså de växterna som var kvar då.

Men ja iallafall ingen promenad i helgen men ändå en hel utedag idag söndag.

Har varit skönt att va hemma lite och jobba i trädgården.
Göra något annat än det man brukar göra. Skönt att komma bort från stan lite och bara andas.
Älskar att bo i GBG men blir väl kanske lite fast i mina negativa tankar där i min ensamhet?
Skönt att få komma ut hit och andas lite.
Inte tänka på allt som man inte har utan att sysselsätta sig med saker och bara va runt människor som älskar mig.

Ska iallafall bli skönt att komma ner till Göteborg imorgon igen.
Det är ju ändå mitt hem.
Dessutom glömde jag att ta med mig kalsonger och sockar så har fått ta gamla skit grejer som fanns här. Men vad får man inte göra?
Haha
Om inte haspen är på?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag tycker du får lägga upp en sån där före och efter bild.



Jag tycker du varit skit duktig, det är mkt du gått ner även om du vill gå ner mer. Jag har själv gått ner 20kg men nu lagt p mig 7 kg igen som jag from idag skall bråttas med .



Mina nära och kära var med på mig att jag skulle sluta fast jag kunde gått ner mer. Det handlar om att man själv skall vara nöjd men samtidigt skall det inte stiga en åt huvudet.



Får man lov att fråga hur du lyckats gå ner allt? nåra tips!?



Säger det igen, du måste vara skit nöjd med dig själv. Det krävs mkt från en !!

Postat av: Veronica

Skit bra, verkligen jätte stor skillnad.

det känner du ju säkert bäst själv med =)

Att mage och sådant försvunnit.

Hur mkt till vill du minska ?



Har du byt ut vissa mål bara eller druckit måltidsersättningar hela dagar ?

Du får säga till om det blir för mkt frågor!=)

2009-03-23 @ 19:36:05
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback