Livet är en dans på rosor...

Ja detta är då mitt "comeback"inlägg. Ska återigen försöka bättre mig på det här med bloggen.
Var ju så bra ett tag men så kom "livet" emellan och jag tog mig inte längre tid för att skriva. Men nu ska jag försöka balansera de båda.


Ja livet är en dans på rosor, det må låte optimistiskt men det är det inte.
Eller det är blandat.
Det pratas alltid om att livet är en dans på rosor när allt går lätt och går vägen.
Men jag vill då påstå att livet ändå alltid är en dans på rosor och även när livet går upp och ner, när man har motgångar och allt.
Varför?
Jo rosor har taggar.



Vi alla vet att det är så. Ja visst de rosor man köper i butik finns det oftast inga taggar på men det är ju en annan historia.

Så livet är en dans på rosor för att man kan få ont ibland. På bilden ser det ju dock ut som om man får ont hela tiden men detta är ju en sorts rosor och det finns massa olika sorter av rosor. Så vart livet för en så får man lite blandade rosor.
Ibland får man som dessa på denna bilden och ibland får man de rosor som inte har några taggar alls.
Det är en del av livet.

Vi försöker alla att komma undan dessa med taggar men de med taggar har sin skönhet de också, de lär en mycket om livet. Som att man kanske ibland ska ta på sig skorna när man går på rosorna.

Det är ibland väldigt svårt att veta när man ska ta på sig skorna för det kan bli så svettigt i skor, utan skor är det luftigt och fritt. Men då finns risken att skada sig.

Så vad ska man göra? Alltid gå med skor och inte riskera att få en tagg eller ska man ta chansen och känna friheten av att gå barfota i rosorna och kanske få en tagg i foten?

Jag vill säga att jag väljer att gå barfota.

Jag tar chansen och kanske får lite ont, men utan lite smärta i livet hur ska man då veta skillnaderna?
Livet är inte alltid lätt men se på det positivt så ska du allt se att det löser sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback