Livet var underbart sen blev det misär.

Hade några väldigt fina timmar nere på bryggan.
Satt och hade havet framför mig, solen sken och blåsten kom inte på mig.
Tog till och med av mig linnet ett tag och fick solat den bleka magen.
Läste en bra bit på boken också. Har ju läst den innan men kände att det var dax igen då filmen snart kommer.
Ja det är Harry Potter 6 jag läser.

Sen ringde HAN under tiden jag var där, jag lät bli att svara, en halvtimma senare skickade han ett sms som jag var tvungen att svara på. Sa att jag behövde tid att tänka.
Är delvis så.
Mest att jag inte vill träffa honom på stan och prata om vad vi behöver prata om.
Men jag behöver tänka och inte säga arga och dumma saker som jag sedan kommer ångra.

Och nu när jag kom hem vad har jag inte då i brevlådan?
ÄNTLIGEN besked från alfakassan.

AVSLAG

Avslag för att jag ämnar att plugga igen. Vad är det för jävla anledning? Blir så flyförbannad.
Jag studerar inte nu och är arbetslös NU varför ska jag då inte kunna få ersättning?
Ska ringa dom nu och säkert stå i kö i tusen timmar.
Så fick jag ett brev om att de ville att jag skulle skicka in arbetsgivarintyg för en period 2005 annars kan jag inte bli godkänd står det där.
Vad är det där för JÄVLA ställe säger jag bara.

Min dag är så jävla dålig, allt går emot mig just nu.
Men ska inte tröstäta, ska inte köpa godis idag. Ska köpa frukt och göra mig en fruktsallad sen och va onyttig och ha grädde till den.
Det får jag ändå...
Det är ju fett, inte socker.

Men varför? suck....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback