Promenader och insikter.

Så då åkte jag hem till mamma igår.
Mamma slutade tidigt från jobbet och åkte hem för att gå på en begravning.
När hon gick på begravningen så satte jag mig ute på altanen i solen ett tag.
Var riktigt skönt.
Fast tråkigt.
Hade ju inget att göra där ute. Ingen att prata med eller nått. Så blev väl bara 20minuter eller nått i solen för sen tröttna ja på det.

Efter nån timma från att hon åkt kom mamma hem igen och hon hade tagit med sig mormor så vi satte oss ner och fikade lite. Alltid lika trevligt att umgås med min mamma och mormor, gillar min släkt väldigt mycket.

Så vi satt där och fika med lite bröd och wienerbröd, sedan tog vi fram en Vienetta och åt glass och när vi var klara med glassen så kom min äldsta storebror Andreas hem till mamma och joinade in i fikat och myset.
Fanns sån tur var lite glass kvar så han fick i sig lite.
Sen blev mormor trött så hon gick hem och vila.
Andreas åkte till sin båt och började jobba med den och jag och mamma tog oss en långpromenad på ön.

Var riktigt trevligt och efter promenaden så åt vi varsin pizza. Fy FAN vad jag mådde dåligt efter det, hade så jäkla ont i magen, åt upp hela mer bara för att den skulle ta slut inte för att jag var hungrig, nästa gång kom ja och mamma överens om att vi bara ska köpa en pizza och dela. Det räcker ju...

Så blev det lite inomhushäng för oss, vi skulle egentligen ut i trädgården men vi fick inte tummen ur, hade lite matkoma typ.

Senare kom min bror hem och sa hej då för han skulle hem till Uddevalla och jag och mamma satte och och såg "Så ska det låta".
När det var klart tog vi oss en snabb promenad till, en til kyrkogården där morfar och min morbror är begraven.
Blev en promenad i rask tackt då mamma ville se Carina Berg programmet och det var ju riktigt trevligt.

När det var slut så ringde mamma sin pojkvän och jag gjorde mig iordning för sängen.
Mamma kom in och sa godnatt och så gick hon ytterligare en liten kort promenad.

Det var fredagen det.

Vaknade föresten idag igen vid 4.50, igår vaknade jag 4.45. Varför vaknar jag så tidigt?
Fast idag gick ja inte upp och pinka så ja somna om, konstigt nog, är ju jobbigt att göra det när man måste pissa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback