Tystnad

Vad vi alla är rädda för den...

Tystnaden.

När jag går en promenad så har jag alltid musik i öronen. Jag ser andra som sitter med sina datorer eller också bara går en promenad och de har lixom jag musik i sina öron.
Hörlurar och öronsnäckor pryder de flestas öron.

Varför är det så?

Varför är vi rädda för tystnaden?

För det är det jag tror vi är.
Rädda.

Har en vän som alltid sätter på tvn när han kommer till mig, inte för att se på den men för att få det där ljudet i bakgrunden och hur många är det inte som sätter på tvn det första de gör när de kommer hem?
Inte för att se på den utan för att få det där bakgrundsljudet.

Tror att vi känner oss mindre ensama när vi har ljud omkring oss.
Har vi ljud omkring oss har vi då också en flock?
Tror vi människor är flockdjur.
Ingen tycker om att va ensam verkar det som.
Visst kan va skönt ibland men en längre ensamhet är bara jobbigt.

Så vi sätter på musik och har massa ljud omkring oss för att slippa ensamheten.
Vi dövar "smärtan" vi har och tror att allt ska bli bättre.
Blir det inte då bättre om vi tar och umgås mer med varandra istället?
Läker det på ett bättre sätt och bygger upp vår flock.

Vi kommer alla från en familjeflock men vi behöver sen också en vänflock.

Det måste undsättas tid i våra annars så upptagna liv för att få oss en bra flock.

Kanske bara jag som svamlar nu?

Men vill du va i min flock?

Kommentarer
Postat av: örjan

ja det e lustigt . kan man se bla musikindustrin som ett utrymme för flockdjuret? kan själv ibland dock gilla tystnaden oerhört. och ibland vältra mig i musik och filmer och spel etc

2009-05-28 @ 22:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback