Arbetsintervju

Var på arbetsintervju igår...
Tog tog inte två timmar som det var sagt, tog lite närmare 90minuter "bara".

Hade först en intervju med hon som var chef över kassa avdelningen och efter henne så hade jag en intervju med hon som var säkerhetschef.

Var på något sätt konstigt att ha två intervjuer, men förstår att det kan behövas, det handlar om ganska mycket ansvar och mycket regler och rutiner som ska följas strikt.
Alltid videoövervakad.
De som jobba där sa att det var lite av ett "Big Brother".

Intervjuerna gick väl ganska bra ändå, kanska stammade till någon gång och kanske blev lite insnurrad på grejer ibland. Men jag försökte bara vara mitt trevliga jag.
Tror de gillade mig. Sa att jag ville jobba så mycket som möjligt om jag skulle få jobbet.
Det är "bara" extra arbete men man lämnar in önskemål om hur mycket man vill jobba och vissa av extra arbetarna kommer upp i en heltid så vem vet? Kanske jag kommer upp i en sådan om jag får jobbet?

Verkade vara ett trevligt gäng som jobbade där och jag hade gärna börjat där.
Får hoppas det går bra nu, får troligen besked i slutet av nästa vecka. Hoppas hoppas hoppas...

Låg ett gem på bordet när jag hade intervjun med säkerhetschefen, självklart började jag pilla på det. Men jag sa till mig själv innför henne att jag fick lägga bort det för att jag bara pilla på det, och hon sa att hon märkte det. haha...

Så gjorde jag något klantigt?
Ja det gjorde jag väl.
Förstår nu varför folk tycker man ska ta sin examen när man pluggat i tre år.
Som en direkt följd fråga av att jag inte tog någon examen fick jag.
"-Brukar du lämna saker oavslutade?"
Är väl kanske en fråga man får hitta ett bra svar på?
Blev som lite paff när jag fick den, var inte så berred på den så sa bara att nä det tycker jag inte.
Att jag inte avslutade mina studier berodde på att jag saknade lusten att göra det, viljan och orken. Det var ett eget beslut, likadant som det var att börja plugga.
Man kanske kan likna det med att jobba är också ett beslut man gör men jag tycker inte det är samma sak, svårt att förklara.

Men nu var iallafall intervjun avklarad och förhoppningsvis så har jag snart ett jobb som uppenbarligen innebär mycket nattarbete men det gör mig absolut inget alls.

Kommentarer
Postat av: saran

vad är det för jobb då? blir hy nyfiken :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback