Samma dröm i nio år.

Har haft en dröm som varit återkommande de senaste nio åren och inatt hade jag den igen.

Vad är det då som händer i drömmen?

Jo pappa kommer tillbaks... Drömmen går ut på att istället för att pappa tog sitt liv den där dagen i Augusti 1997 så hade han och mamma bestämt att det var bäst att han lämnade oss ifred tills dess att han var en nykter alkoholist. Men så dyker han upp sen efter flera års frånvaro och vi välkomnar honom stort.

Men han är inte nykter... Han är forfarande alkoholist och dricker. Fast pappa var ju aldrig sån som drack öppet inför oss så vi ser ju honom inte dricka men vi märker det ändå. Men denna gången får han inte åka iväg, vi försöker hjälpa honom så gott det går.

Sen så vaknar jag.

Denna drömmen har jag då haft i nio år, sen pappa tog sitt liv. Den är inte ofta återkommande men det har dykt upp några gånger per år. Fler gånger i början när man inte ville tro på det men nu är det sällan den kommer men den finns fortfarande här.

Nu vet du mer om mitt undermedvetna och en önskan ja hade kär i många år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback