ANNA

Vi börjar med att skriva om Anna a.k.a Fiskarflickan.

Vi har känt varandra sen barnsben och det hela började med att hon drog mig i håret. Sen efter den dagen var vi de bästa vänner. Vi hittade varandra vid lågstadiet, mellanstadiet någonstans och höll sen ihop.
Vi besökte varandras hem och våra bröder var lika gamla och de var också vänner.

När högstadiet börja så gick vi fortfarande i samma klass. Tur var det då tyskan börja och Anna kunde man alltid lita på som den duktiga eleven.. :D
Vi hade våra tonårsbråk med varandra också. Var kanske mest jag dock som blev fjortis och vägrade att prata med henne på flera dagar ibland nån vecka.
Vad skulle jag gjort under de tre åren utan henne? Ja det kan man fråga sig...
Sen var det då "äntligen" dax för oss att gå isär. Anna började plugga i strömstad och flytta dit medans jag började plugga i Uddevalla.
Men vi hade ändå fortsatt bra kontakt med varandra. Det var med henne jag pratade upp alla pengar på mobilen och det var hon som gjorde så jag fick stora bonusar när jag återigen laddade på...
Anna besökte mig i Uddevalla lite då och då, vi titta på film hade ansikts mask och bara snackade nätterna ut. Det var tider det. Jag var lite sämre vän då jag aldrig besökte henne i strömstad. Ville göra det och tänkte ja skulle göra det men tummen satt väll för högt upp i arslet.

Efter gymnasiet hade vi bra kontakt i ungefär ett år. När ja åkte till London skrev jag brev til henne. Och ja fick brev från när hon var till sjöss. Tyvärr blev det lite fel sen när hon började plugga i Kalmar vi tappade kontakten och ja tror nog båda tyckte det var den andres fel. Och fjortis som jag var och fortfarande är i stor mån bråkade lite med henne över sms.. Men nu känns det ganska bra mellan oss ändå. Vi pratar lite på msn och vi läser varandras bloggar. Det känns bra...
Längtar efter att få träffa henne igen och hoppas på att det ska va som förr, lite äldre och förhoppningsvis lite smartare eller kanske dummare... Vi skulle ha träffats i vintras för att besöka en gemensam kompis som fått en jätte söt dotter men tråkigt nog kunde inte Anna då.. Men vi har mer tid på oss.

Hur ska jag beskriva Anna?
En sol, en sol som alla andra solar har en fläck.
Väldigt lik mig men ändå inte.
Underbar...
Hon har skenet att alltid va glad men när vi var på vår topp kunde hon säga allt till mig, om hon var ledsen visste hon att hon kunde ringa mig. Vi hade i stort sett inga hemlisar för varandra tillslut...

Jo jag slutar väll med att skriva såhär om Anna ( kommer kanske en uppdatering senare)

"Anna är en prinsessa som har kysst många grodor."


Kommentarer
Postat av: Fiskarflickan

Tack för dom snälla orden! Blev väldigt glad när jag läste vad du skrivit! Jag minns också gymnasietiden och alla våra långa samtal. Jag minns också brevet jag fick från dig när du var i London, där du skrev om J. Jag minns hur glad jag blev över att du litade så mycket på mig att du berättade om det hela...
Det kommer fler tillfällen att träffas! I julas åkte jag ju snabbt hit ner för att träffa min groda (prins) :P

Förresten, jäkla fin bild :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback