Resan avklarad

Ja då har man varit i Finland.

Woho...

Det blev som planerat att vi var vakna hela natten. Blev ingen film för folk var så otroligt sega på att komma, blir visst så när man ska packa mitt i natten. Så det blev massa slö tittande på tv istället.

Ja vi var vakna hela natten, vi packade bussen och klockan fem var vi iväg.

Jag tog i öronproppar, drog ner mössan för ögonen lutade min kudde mot min granne och skulle sova.
Chi fick jag typ... Somnade gjorde jag men först en timma sen vakna jag. Sen var det en timma till och då var det avstigning i Finland för att handla frukost. Jag hade packat frukost men ville till Alko så jag hoppade av bussen. Någon sa att Alko var stängt så jag gick in i mataffären och kollad runt lite såg en viss dryck som hette "Lordi Cola" haha..

image10


Fanns folk som köpte den.. Själv köpte jag mig en grön dricka som hette "Smurffi". haha
Var bara så illa tvungen. När man var påväg till bussen igen för tiden var ute så ser man att Alko var öppet men då hann jag ju inte in där så det var bara att gå snällt på bussen igen.

Efter det stoppet så blev det ingen mer sömn för mig.
Jag kunde verkligen inte somna hur mycket jag än försökte. Men det blev mycket roliga samtal med skratt och mycket mer.

Efter ett tag var det ett snabbt stopp på en annan ort i Finland vars namn jag inte kommer ihåg men det var vid ett shoppingcenter, vi hade en kvart på oss jag sprang i för att hitta mig ett Alko och ja det gjorde jag. Slutade sen med att jag handlade för 100Euro.. Oops...
haha. Men nu har jag så jag klarar mig ett bra tag.
Vi fortsatte neråt och kom fram till Wasa. Vi som står på scen fick springa iväg direkt och äta mat så att sminket kunde få oss så fort som möjligt sen. Vi sprang iväg genom Wasa stad och gick till någon allt du kan äta restaurang. kostade 7euro men vi behövde ju mat.
Vi slapp iallafall lasta av bussen, känns egentligen dumt att låta bli sånt men vi har fullt upp ändå utan att behöva lasta av en buss.

Men föreställningen gick iallafall bra och det var verkligen uppskattat, fick mycket skratt ifrån publiken och det kändes verkligen kul att få träffa dom igen.
Efter föreställningen fick man höra att man var bra och så festade vi ihop igen. Såhär såg jag visst ut när jag gjorde Wasa osäkert...
Jag i Wasa

Oerhört farlig eller hur...
Senare under natten blev jag både smygfottad och smygfilmad när jag låg och sov. Snarka gjorde jag visst också men sån tur var så var jag inte värst...
Ska försöka få tag på sovbilderna jag ser verkligen skit ful ut när jag sover. hahaha...

Sen bar det iväg till Sverigen igen på morgonen och oj va mycket jag sov på bussen på hemresan det var verkligen skit skönt. Vi gjorde två snabba stopp. Ett för att handla frukost och ett för att äta lunch.
Sen var vi hemma i Luleå igen vid 18,00 och då packades bussen ur och jag lämnade tillbaks sovunderlägget som jag "lånat" från skolan.
Men allt som allt var det en riktigt trevlig helg.

Wasa ser föresten lite ut som Ryssland. Eller mer som den fördomsbilden man har av Ryssland men det var ändå trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback