Alfakassan

Jag är så jäkla trött på Alfakassan.
Nu har jag blivit nekad ersättning IGEN....

Första gången var det för att jag eventuellt skulle plugga till hösten och nu denna gången säger de att jag bara jobbat 5månader och man behöver 6, samt att om jag ska slutföra mina studier 2012 så kan jag inte få ersättning.

Fattar inte varför det ska va så svårt?

Att jag skrev att jag skulle slutföra utbildningen 2012 var bara ifall jag ändrar mig, tror aldrig att jag kommer ta någon examen från LTU.
Men tänk om jag ändrar mig om något år?
Då vill jag ju inte ha ljugit för dom.

Tycker det är konstigt att man inte ska kunna få någon ersättning.

"Du har inte jobbat mer än 5månader."


Men HALLÅ!!!! jag hade heltidsstudier på våren det året som ni räknar, jag studerade våren 2008, jobba sommaren heltid, åkte till luleå för ett förtroendeuppdrag och stanande kvar tills det var slut sen jobbade jag hela hösten när jag bodde i GBG. Jag har jobbat så mycket jag kunnat det året och pluggat, varför kan jag inte få ersättning?

Så jävla förbannad.

Kommer skicka in ännu en överklagan, tjejen ja pratade med i telefon tyckte jag skulle skicka in en ny ansökan men NOWAY. Om jag skicker in en ny ansökan så kommer jag gå miste om alla dagar som jag har "stämplat upp" nu sedan jag blev arbetslös och det är snart närmare nio månader.

Hur kan det vara så i ett land som sverige?
Hur kan människor va tvugna att gå såhär länge och tigga på sina bara knän?
Hur länge?

Jag kan då säga att jag inte kan göra detta sålänge till... Orkar fan inte...

Hoppas att Svenska folket har fattat något nu under den blåa regimen.
Hade absolut inget emot våran blåaregering förräns jag blev arbetslös och fick ett slag i ansiktet av vad de hade gjort.
Ge oss tillbaks de grön/röda....

Kommentarer
Postat av: Anonym

jobbigt.. :(

men det är väl så att man måste avsluta sina studier för att få nån form av a-kassa. du kan ju skriva uppsats på distans och få din examen? eller så avbryter du studierna helt enkelt?

2009-08-29 @ 12:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback