Puttekulan

Jag har ända sedan jag varit en litet barn drömt en dröm.
Oj så fint man kan börja ett inlägg men så har det varit.
Drömde den återigen för två nätter sedan och jag undrar vad det betyder? Eller så kanske jag vet vad den betyder?

Vad är det då som händer?

Det är en liten kula i drömmen, inte större än en puttekulla. Den kan ligga på mitt bröst eller ligga på marken.
Jag försöker lyfta bort den och flytta på den.
Men det går inte.
Den väger ton, den går inte att röra. Den ligger antingen på mitt bröst och tynger ner mig eller så ligger den på marken och jag får bara mina naglar under den men den går inte att rubba.

Jag sliter och försöker verkligen få bort den. Men det går inte. Den vägrar att röra på sig.
Jag blir svettig och helt trött i kroppen för jag försöker och försöker att få bort den men det går inte.

Så vad kan detta betyda?

Är det att jag har så mycket inne i mig som vill komma ut men som jag satt ett lock för?
Är det tyngden av mig jag känner? Mitt samvete som tynger mig?
Mina tankar som tynger ner mig och gör att jag blir handlingsförlamad?

Kan känna känslan i min kropp nu när jag skriver om det om hur det känns.
Ingen känsla som jag gillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback