Hemsk mardröm...

Usch var verkligen en sån där dröm där allt känns verkligt.

Var som i många andra drömmar jag haft att jag är lite dåsig, ser inte så bra och seg.
Drömmen började i köket där jag försökte få igång gasugnen.
Gick inte så bra så vi stängde av huvudkranen och då känner jag att det är varmt på handen och när jag tittar på den så brinner den.

Sen förflyttade sig drömmen till sovrummet och här kändes det verkligen så på riktigt.
Vaknade då till av att det lät i lägenheten någon gick runt i den.
Kände hur jäkla rädd jag blev och tryckte ihop ögonlocken mer för att inte se.
Hör hur stegen går från vardagsrummet till köket.
Börjar öppna mina ögon men det går inte att öppna dom helt, ögonen är halvöppna, jag tittar mot dörröppningen och där i mörkret ser jag en mansfigur som kommer in i rummet och går sakta mot sängen.
Jag tittar och försöker prata, jag får tillslut ut ett "vem är du?"
Mannen upplöses i luften och jag är vaken.
Har tittat dit i sömmnen och gjort allt det som jag drömde, sa nog också "vem är du?"

Låg i sängen och rös efter detta var skiträdd.
Ryser nu också när jag skriver ner drömmen för den var verkligen så himla läskig.
E lite som om jag vill titta mig bakom axeln så att det inte är någon som står där.
Jäkla hemsk dröm iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback