Ska börja va ärlig igen...

Hej på er.
Ni få stadiga läsarskara som jag ändå är tacksam över.
Kul att se att det finns lite intresse för vad som händer i mitt liv.
Skriver väl mest här egentligen bara för att få ut mina tankar men också för att få respons och hjälp i mitt liv.
Alla behöver vi hjälp ibland och jag är medveten om att mitt behov är ibland kanske lite stort?

Läser en bok om en missbrukare nu och där sa de att man är så känslomässigt utvecklad som man var när man börja med droger...
Kan kanske förklara min utvecklning? Eller kanske inte alls...
För vad är min drog?
Är det mat eller är det kärlek och närhet?
En blandning av båda tror jag.
Kanske även att få bekräftelse? Det är nog lite av en drog för mig också.

Men så hur utvecklad är jag då?
Mat har jag alltid ätit och kärlek har varit en stor del av hela mitt liv.

Tror att det hade med min far att göra, min far och min sexualitet.
Utvecklades inte riktigt vidare känns det som efter det att jag började högstadiet.
Hatade att va annorlunde på högstadiet.
Bög och en pappa som hade tagit livet av sig.
Visst det var inte öppet om min läggning då men folk misstänkte och det skreks "BÖG" efter mig i korridoren när jag gick där.
Var värd på skolavslutningen när jag slutade nian och när jag gick upp på scenen hörde man hur en grupp människor på skolan skrek "BUUUU".
De gillade inte mig. Jag låtsades inget om det och fortsatte mitt värdskap och tjejen och jag som gjorde det funkade bra ihop och vi hade riktigt roligt.
Händer fortfarande när jag går ut i Lysekil att de som skrek bög efter mig på högstadiet säger
"Men är inte det den där bögen?"
Jag bryr mig dock inte, jag har aldrig sett vitsen med att börja tjafsa och säga emot, att ta fighten.
Kanske därför jag är lite av en ja-sägare och saknar ibland åsikt om saker?

Men nu börjar inlägget handla om annat än vad det var tänkt från början.
Men lite att läsa iallafall.

Det jag ville säga med detta inlägg är att det är dax för mig att va ärlig igen.
Ska börja med dagens vikt igen.
Kanske till vissas förtret då de inte tycker om den punkten men det ska bli en sporre för mig.
Hade slutat med de inläggen för att jag började gå upp i vikt igen, hände mycket i mitt liv och jag har ätit onyttigt och gjort saker som man inte ska. Så jag har gått upp i vikt, inte till den vikt jag var på innan men ändå.
Vill inte väga över 80kg.
Så nu kommer detta va som en sporre för mig, vill inte längre skämmas över min svacka, det är mänskligt.

Dax att återigen ta upp fighten mot kilona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback