Känner mig dum

Åh så dum jag känner mig efter igår.

Bara skrev ner hur ont jag hade, visade upp det för alla.
Visade att jag är svag.
Men frågan är om jag skulle visa det på riktigt?
Alltså som jag sa till Johannes igår nått i stil med "det hade varit bra om du varit här ikväll jag hade behövt bli kramad" eller nått sånt.
Men frågan är om jag hade vågat att visa mig svag så inför någon på riktigt?

Jag är inte mer än mänsklig och har känslor som gör att jag mår dåligt ibland.
Men att visa sig svag för någon i person känns svårt. Känns som om jag skulle bli dömd.
Men varför bryr jag mig så mycket om vad andra tycker om mig?

Det som egentligen räknas är vad jag själv tycker om mig.

Jag ska bli bättre på att visa mina svaga sidor, mina svaga stunder och inte bry mig, ska bli bättre på att inte gräva ner mig i det där offerdiket också.

Men så jag måste komma underfund med vad jag tycker om mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback