Såg äntligen vem det var i mörkret.

Drömt mycket inatt...
Mycket mardrömmar.
Och de känns alltid lika verkliga och inatt blev det mer än vad det brukar.

Hade den vanliga känslan av att jag inte kan prata och att det är svårt att se bra.

"Vaknade" upp i min säng och reste mig långsamt upp och var tvungen att stöta mig mot saker för att inte ramla ner på golvet.
Tar mig ut ur sovrummet och tittar mot köket.
Jag ser bara mörker men så börjar mitt mörker seende bli bättre och jag kan urskilja en mörk kontur av någon som står där.
Jag vill säga "vem är du?" men det går inte, vill skrika och springa därifrån men jag är fast där jag är.
Så står kvar där i mörkret och tittar på vem det nu än är, han börjar närma sig mig och så börjar hans ansikte lysas upp och jag ser honom, ser för första gången vem det är som så ofta varit med i mina drömmar som ansiktlös eller som har tagit formen av "Rutger", mamma och ja många fler.

Jag känner inte denna kille/man. Han är lång och smal, lite insjukna kinder, hans hår är brunt och stripigt och ner till hakan och i en mittbena. Han ser inte jättefarlig ut men det skrämmer mig ändå.
I nästa stund ligger jag i min säng igen och tror att jag vaknat på riktigt och känner en stor skräck i mig, hjärtat bultar som bara den.
Men så börjar jag återigen märka av mina "dröm symptom" och fattar att jag sover, och tänker hårt på att vakna igen och jag gör det men märker igen att det är ett falskt uppvaknande och skräcken infinner sig igen.

Fortsätter att tänka på att vakna och sen försvinner jag in i mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback