Är du dansare?

Jobbad idag min andra dag på mitt nya jobb.
Skulle ha mina första gäster idag och det kändes super läskigt och jag klantade mig lite till en början.
Men efter två tre gäster så gick det bättre.
Så har idag haft mina första.
Hade tur som bara hade trevliga gäster.
Har redan fått en favorit av gästerna, hon var super mysig.

Intressant att se att mina arbetskamrater vet mycket om folk och kan namn och känner igen dom.
Kommer jag göra det en dag också?

Gårdagen på jobbet som var den första så hade vi mest genomgång av de olika sakerna och att lägga in de program/genvägar man behöver för att öppna sin kassa. Så övade vi mark upplägg och pengaupplägg och hur man ska räkna.

Det är väldigt annorlunda mot vad det är jag gjort innan och det känns verkligen super kul.
Det är kul att det är något nytt så jag verkligen måste lära mig det.
Läskigt att inte kunna systemet och att behöva va osäker.
Men det kommer, det gör det alltid.

Känns som jag kan mycket mer idag...
Och idag har jag genomgått en spelansvarsutbildning samt haft mina första gäster.

Att säga gäster är något jag måste träna på, vill gärna säga kunder men det är gäster vi har, vi har inte kunder utan gäster.

Har ju bara inte varit så på ett arbete innan.

Men STORtrivs. Verkar som det kommer kunna bli ganska mycket ändå, vi var fyra extra anställda som skulle börja nu men två har hoppat av och det verkar inte som de direkt kommer ta in någon ny till nu då både jag och den andra som börja vill ha mycket tider.
Så det verkar som jag kommer kunna försörja mig på detta ett tag :D

Fick föresten en rolig fråga av en arbetskamrat idag...
Vi har en grej som kallas "tvätta händer" efter vi varit på pengar eller på marker och efter att jag hade gjort detta en gång fråga min arbetskamrat på andra sidan rummet.
"Är du dansare?"
haha
Det är inte första gången jag får den frågan heller...
Är jag så dansant av mig?
 haha
Längtar till våren för då kommer jag nog igång igen med dansen, men jag ska leva i nuet och det känns bra.

Gjorde förresten ett test på facebook idag om vilket filmförhållande man var eller nått. Jag blev "Brokeback Mountain", kan säga att jag var då "Jack" och "Rutger" var "Enis", se filmen och tänk på det så kommer ni fatta varför jag varit ledsen om ni inte gjort det.

Snart sova nu och upp imorgon och jobba igen :D


Föresten en grej till...
Vaknade med en tvestjärt på kudden imorse, det var mindre roligt...
Undra vart den har varit på mig och lekt?
Usch och sen fick jag inte slängt ut den heller den kröp under en golvlist så får se om jag kanske har sällskap imorgon när jag vaknar igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback